June 12, 2007

Hai....CANTIK

" Hallo................ selamat sore Bu........... LIly"
" GEnit ach...................... iseng aja " Begitu jawab wanita cantik di seberang telepon.

" Ibu Lily memang cantik KOK !!!!!!! apa lagi klo soal masak ............. NOMOR SATU "
Itu semua benar ada nya kok............. ANDA perempuan yang paling saya CINTA, selain putri saya sendiri .

Ingat ketika ku ingin tertidur dalam peluk mu?
Kau berkata......... suatu hari kita pasti akan jauh terpisah..........
Itu benar terjadi............. aku disini dan kau disana.......... SENDIRI

Ingat kah ketika kau berkata................. aku adalah pundak untuk kau bersandar
KU berkata.......... dan berjanji................. aku akan selalu ada untuk kau setiap kau LELAH
Tapi kenyataan nya............... aku lach yang membuat kau LELAH............ HATI

PErempuan cantik dengan tawa khas nya..............
Perempuan cantik dengan ketabahan nya..............

MAsih ku ingat ketika kau terluka oleh LELAKI mu...............
KAu berkata............ hancur kah hidup kita bila LELAki mu berlalu?

Ku dengan sombong berkata ................
" JAngan TAKUT.................... kau masih ada AKU............"

AKU........................ yang akan berusaha untuk membuat kau kembali tersenyum
Aku...................... yang walau jauh........ tetapi ada ANAK-ANAK ku yang menemani mu

PErempuan cantik yang tangan HALUS nya menjadi KASAR
Perempuan cantik yang semula bersolek... menjadi KUSAM

PErempuan cantik itu............................ IBU ku

No comments: