October 31, 2004

Dalam tatapnya


Ku peluk dia.......
Ku raba wajah nya....
Ku ingin rasa wangi kasih nya

Dia berubah.......
Dia begitu lemah dan tua

Dia........ Ayah ku
Laki-laki pertama yang ku cintai
Dan akan selalu ku cinta dalam hidup ku

Ketika dia berkata.........
"Sudah besar kah kamu?"sambil menatapku
Dapat ku rasa dalam pendangnya,aku tetap gadis kecil nya

Maaf kan aku ,Ayah.........
Dalam setiap kata amarah mu.........
Ternyata ada seribu rasa sakit yang kau simpan untuk ku

Dalam amarah mu.........
Kau takut aku terluka dan sakit dan tak terbangun lagi

Dalam amarah mu........
Kau begitu gagah menjaga hati ku

Dalam amarahmu.........
Kau buat aku dulu begitu membenci mu

Dalam amarahmu..........
Tetap saja kau pandang aku sebagai gadis kecil mu

Ayah............
"Maaf".......hanya itu yg terucap dari mulutku

Beribu maaf ku ucap
Tak sebanding dengan satu maaf yang kau beri

"Ayah........ sekali lagi maaf kan aku"
Beri aku kasih mu agar ku tegar berdiri jalani hari

No comments: